Teksten van het menu lopen door elkaar - niet werkbaar

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe

Teksten van het menu lopen door elkaar - niet werkbaar

Berichtdoor Andries » zo okt 30, 2016 1:06 pm

Hoi,

Ik heb de laatste dagen een probleem waardoor ik niet meer met Open Office kan werken. Ditzelfde gebeurt overigens ook met LibreOffice dus het probleem zit niet in het programma zelf gok ik.

Wanneer ik OpenOffice open krijg ik geen tekst te zien. Wanneer ik een document open dan zijn verschillende onderdelen in mijn window onbruikbaar (zie bijlagen) Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank!
Bijlagen
Schermafbeelding 2016-10-30 om 12.05.14.png
Laatst bijgewerkt door Andries op zo okt 30, 2016 10:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Ope Office 4 met MacOS 10.11.6
Andries

Re: Teksten lopen door elkaar - niet werkbaar

Berichtdoor RPG » zo okt 30, 2016 6:39 pm

Hallo

Ik heb geen idee wat de reden van het probleem kan zijn. Misschien kun je een klein document op sturen i.p.v. van een afbeelding.

Heb je wat veranderd op de computer?

Ik meen mij te herinneren dat het op het Engelse forum ook wel eens ter sprake is geweest. Daar was de vraag: Is het ook bewerkt met Microsoft Office.

Sla het ook niet op met een doc extensie.

Romke
LibreOffice 5.3.7.2 op openSUSE Leap 42.3
RPG

Re: Teksten van het menu lopen door elkaar - niet werkbaar

Berichtdoor Andries » zo okt 30, 2016 10:43 pm

Hoi Romke,

Dank voor je reactie.

Ik stuurde juist de afbeelding omdat de tekst die door elkaar loopt niet in het document zelf is maar juist in de UI van Open Office.
zoals bij het uitklapmenu in de afbeelding. Ik heb een nieuwe afbeelding bijgevoegd.

Het document zelf ziet er normaal uit maar de menu's e.d. niet. Ik kijk even of ik mijn vraag ook duidelijker kan neerzetten.

Ik heb Libre, en Openoffice van mijn mac gehaald en opnieuw geïnstalleerd. Geen verschil. Misschien heb ik inmiddels teveel bestanden verwijdert waardoor het niet meer goed te installeren is?

Groet,
Andries
Bijlagen
Schermafbeelding 2016-10-30 om 21.45.02.png
Andries

Berichtdoor RPG » zo okt 30, 2016 11:41 pm

Hallo

Soms duurt het even voor dat het probleem geheel duidelijk wordt. Ik begrijp nu dat de letter niet te zien zijn in de gebruikers interface. Ik weet daar ook geen oplossing voor. Misschien help enig proberen. Ik denk hierbij aan:

Instellingen
menu --> Extra --Opties
dan OpenOffice --> Weergave
Op dat tabblad zijn enige mogelijkheden waar ik aan zou denken
Gebruik systeem lettertypen voor gebruikersinterface
Pictogrammen in het menu

Het vervangen van het gebruikers profiel wil mogelijk ook helpen. Voor de duidelijkheid een complete standaard installatie is aan te raden.

Mac problemen
Ik weet niet in hoeverre het een typisch MAC probleem kan zijn. Op het Engelse forum zijn enkele MAC gebruikers en er is daar ook een speciaal MAC forum

Mac OSX (View forum) • Apache OpenOffice Community Forum

Ik zal ook nog even zoeken op het Engels forum.

Gebuikers of users profiel
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.

Romke
RPG

Berichtdoor RPG » zo okt 30, 2016 11:47 pm

Hallo

[Solved] No text in OpenOffice dialogs on OS X 10.10 (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum

De link verwijst naar mogelijk het zelfde probleem. Het zijn soms oude links. Misschien helpt het.

Romke
RPG

Berichtdoor Andries » ma okt 31, 2016 1:13 am

Romke de laatste link die je stuurde (naar het Engele forum) werkte.
Ontzettend bedankt voor je moeite!
Het heeft zeer waarschijnlijk met een lettertype te maken dat ik enige tijd geleden heb geïnstalleerd. Dat was voor gebruik in een montage programma.
Helemaal de link niet gelegd met mogelijke problemen in office programma's.
Ook dat het ging om een dialog box zat niet in mijn hoofd dus zoeken gaf voor mij geen resultaat.

Hoe dan ook; Ik ga zeer tevreden slapen vannacht.

Nogmaals dank!

Groet,
Andries
Andries

Keer terug naar Installatie en probleemoplossing