OPGELOST AOO 4.1.3 installeren lukt niet

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe

OPGELOST AOO 4.1.3 installeren lukt niet

Berichtdoor FleurWriter » za okt 22, 2016 3:35 pm

Hallo,
Vandaag melding dat nieuwe versie OO 4.1.3 beschikbaar is. Jippieee! Dus downloaden. Probleemloos.
Helaas tijdens het installeren foutmelding, dat het niet lukt om in de doelmap op te slaan OpenOffice4, keuzeoptie: WIJZIGEN, brengt geen oplossing. Heb meerdere dingen geprobeerd, maar het maakt niet uit. Heb meerdere malen die nieuwe versie gedownload (dat gaat altijd goed), mét en daarna een keer zónder de keuze taalpakket, maar installeren loopt telkens fout in die installatiewizzard. Heb downloads telkens verwijderd, en opnieuw gedownload, wederom loopt t vast in de wizzard.
Heb systeemherstel gedaan naar eerder punt (gister) en nogmaals hetzelfde riedeltje. Helaas.
Het lukt mij dus niet deze 4.1.3 update te installeren.
Op dit forum nog nix gevonden over dergelijk probleem met 4.1.3.

Ben benieuwd of meer mensen dit hebben en natuurlijk wat ik er aan kan doen!
Ik ben niet zo'n enorme compu kenner, so keep it simple, stupid, voor mij.
Alvast mijn dank!
Gr,
FleurWriter
ps bij vorige updates nooit een probleem gehad, werk nu dus met versie 4.1.2
Laatst bijgewerkt door FleurWriter op zo okt 23, 2016 12:59 am, in totaal 1 keer bewerkt.
OpenOffice 4.1.3 Windows7
FleurWriter

Re: AOO 4.1.3 installeren lukt niet

Berichtdoor RPG » za okt 22, 2016 6:38 pm

Hallo

Gaat het downloaden goed en is dat van https://sourceforge.net/ ?

Wordt bij het installeren het bestand netjes uitgepakt? Laat het uitpakken gebeuren op het bureaublad of in MijnDocumenten.

Voorlopig wil ik het hierbij laten.

Iets algemeen
OpenOffice 4.1.3 schijnt goed te werken op Windows 10 en in vermoedt ook wel op W7.
FleurWriter schreef:Helaas tijdens het installeren foutmelding, dat het niet lukt om in de doelmap op te slaan OpenOffice4, keuzeoptie: WIJZIGEN,
Dit lijkt mij eerder een probleem van Windows dan van OOo. Het kan zijn dat de rechten heel strak zijn afgesteld. Misschien moet je OOo als Administrator installeren.
Als ik zeg dat het een probleem van Windows is betekent dat niet dat Windows slecht is of dat er een groot probleem is op jouw computer. Het zal kunnen zijn dat je als normale gebruiker geen programma's mag installeren. Ik heb mijn eigen computer ook zo ingericht. Ook andere computers richt ik zo in. In de rol van administrator kan ik wel programma's installeren.

Romke
LibreOffice 5.3.7.2 op openSUSE Leap 42.3
RPG

Re: AOO 4.1.3 installeren lukt niet

Berichtdoor floris v » za okt 22, 2016 10:00 pm

Ik heb het zonder problemen geïnstalleerd op Windows 10. Misschien moet je eerst de oude versie de-installeren (dat heb ik niet gedaan trouwens, maar het zou kunnen helpen). Ik heb ook de indruk dat het hier gaat om rechten om te schrijven, dat ligt dan aan het beveiligingsbeleid van Windows, niet aan OpenOffice. Mogelijk dat installeren als administrator dan helpt.
* LibreOffice 5.2.3.3; AOO 4.1.3 op Windows 10
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
floris v

Re: OPGELOST AOO 4.1.3 installeren lukt niet

Berichtdoor FleurWriter » zo okt 23, 2016 1:08 am

Dank aan allen voor bovenstaande reacties.
Heb de update nogmaals gedownload (via die mirror link) en toen neergezet bij MijnDocumenten
(vanaf Desktop / Bureaublad had ik vanmiddag al geprobeerd, maar zonder succes)
Uitpakken ging, (net als bij die eerdere pogingen),
en nu was dan ook die InstallatieWizzard succesvol doorgelopen, jéééj!

Of de eerdere mislukking nog te maken had met mijn ingestelde Windows7 waarden (strak beleid!) zal ik wrsch nooit weten...
T belangrijkste is dat het nú wel gelukt is (waarbij trouwens automatisch versie 4.1.2 werd gedeinstalleerd).

Nogmaals bedankt voor het meedenken, heel fijn!
Groetjes, FleurW
OpenOffice 4.1.3 Windows7
FleurWriter

Keer terug naar Installatie en probleemoplossing