documenten zijn vergrendeld. Ik kan ze niet meer openen

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe

documenten zijn vergrendeld. Ik kan ze niet meer openen

Berichtdoor Tbuysse5 » ma okt 03, 2016 5:52 pm

Ik kon geen enkel document in .odt meer openen. Ik heb OpenOffice 4.1.2 terug geïnstalleerd. Ik werk ook met windows 10.
Alles blijft hetzelfde,
OpenOffice 4.1.1
Tbuysse5

Re: Openoffice.org document herstellen

Berichtdoor RPG » ma okt 03, 2016 6:04 pm

Hello

Heb je deze draad gelezen en wat heb je gedaan?

Romke
LibreOffice 5.3.7.2 op openSUSE Leap 42.3
RPG

Berichtdoor Tbuysse5 » ma okt 03, 2016 10:39 pm

wanneer ik een document wil openen, gaat dat niet. ik krijg een bericht: "Uw persoonlijke instellingen worden door een andere sessie van openoffice gebruikt, of uw persoonlijke instellingen zijn vergrendeld. gelijktijdige toegang kan leiden tot inconsistentie in uw persoonlijke instellingen. Zorg ervoor dat gebruiker 'OpenOffice sluit op host voordat u verdergaat." Wilt u werkelijk doorgaan: ja of neen"
Ik zit nu helemaal vast.
OpenOffice 4.1.1
Tbuysse5

Berichtdoor RPG » ma okt 03, 2016 11:22 pm

Hallo

Openoffice.org document herstellen
Is link naar het onderwerp waar het geplaatst was.

Er zijn ver schillende mogelijkheden. Als je handig bent met de verkenner dan moet je waarschijnlijk wat lock bestanden verwijderen. Lock bestanden zijn verborgen bestanden die eerst zicht baar gemaakt moeten worden zoals eerder beschreven in deze draad. De betreffende lock bestanden zitten in de map waar ook het bestand is.

Als je de inhoud kent van de bestanden en denkt dat een mogelijk verlies niet erg is dan kun je zeggen dat het gewoon moet doorgaan.

Je kunt natuurlijk ook eerst een kopie maken.

Het zou best kunnen dat er nog een ander probleem is maar probeer eerst dit maar eens.

Romke
RPG

Re: documenten zijn vergrendeld. Ik kan ze niet meer openen

Berichtdoor Tbuysse5 » di okt 04, 2016 10:38 am

Dank je Romke,

maar ik vind nergens lock-bestanden.
Wat kan dan het probleem zijn? en, de oplossing???
Dank Tb
OpenOffice 4.1.1
Tbuysse5

Re: documenten zijn vergrendeld. Ik kan ze niet meer openen

Berichtdoor RPG » di okt 04, 2016 10:53 am

Hallo

Andere problemen hebben met Windows te maken en ik weet bijna niets van Windows 10. Voorlopig heb ik het idee dat het beter is om nog even door te gaan op dit spoor.

Werkt OOo wel goed als je een nieuw bestand wilt maken? Als het werkt en je kunt dat bestand ook opslaan dan is het tegelijk een goed moment om te kijken of je begrijpt wat verborgen bestanden zijn. Het net gemaakte en opgeslagen bestand moet nog open zijn in OOo. Open nu ook de verkenner in de map waar het bestand is opgeslagen. Nu moet je een bestand kunnen zien met bijna de zelfde naam maar in die naam ziet het woord lock. Het is een verborgen bestand.

Wanneer je het niet ziet dan is zijn de verborgen bestanden nog niet zichtbaar. Klik dan de link in deze draad en lees van Eremmel daar vertelt.

Samenvattend
Het doel van dit bericht is om te kijken of je wel met verborgen en lock bestanden kunt omgaan.

Romke
RPG

Keer terug naar Installatie en probleemoplossing